top of page

Forsendelse Returnering & Garanti

Forsendelse og returnering

Tak fordi du valgte Made In Light.
Denne Forsendelses- og Returpolitik forklarer vores procedurer for forsendelse og returnering af varer købt hos os. Læs venligst denne politik omhyggeligt, og hvis du har spørgsmål eller bekymringer, er du velkommen til at kontakte os på:

inger@made-in-light.dk eller tlf. +45 28 98 79 76

Forsendelse

1. Ordrebehandling
Bestillinger lagt inden kl. 17.00 afsendes som regel indenfor to hverdage med GLS eller PostNord. Bestiller du i helligdage, bliver ordren ekspederet førstkommende hverdag. Vi tager forbehold for, at uforudsete hindringer så som trafik- og vejrforhold kan forsinke leveringen.

2. Forsendelsesmetode
Vi sender som udgangspunkt med GLS og PostNord til hele Danmark. Kontakt os venligst for bestilling af varer til levering på Grønland og Færøerne og øvrigt udland. Du forpligter dig til at sørge for, at du eller en anden, som er berettiget til at modtage varerne, er til stede på leveringsadressen.

Returnering

3. Tilfredshedsgaranti
Du kan trygt afprøve og fortryde køb af varer på Made In Light hjemmeside inden for 14 dage. Vi håber dog, at du først vil kontakte os på +
45 28 98 79 76, hvis din produkt ikke lever op til forventningerne, så vi kan sikre os, at det bruges korrekt. Vi accepterer returneringer indenfor 14 dage fra den dag, hvor du har modtaget din vare.
Fortrydelsesrettens forudsætter, at varen tilbageleveres i intakt original indpakning og i samme stand, som den blev modtaget. Er varen blevet værdiforringet af brug eller under returfragt, refunderes et beløb, der svarer til hvad Made In Light, mener at den pågældende vare er værd ved et gensalg af varen. Reklamationen gælder ikke fejl eller skader opstået ved forkert håndtering af produktet.

4. Hjælp os med at genkende din ordre
Du bedes altid kontakte os pr. email på inger@made-in-light.dk inden evt. returnering og vedlægge en kopi af din faktura / bestilling ved varen. Eller som minimum en seddel med fakturanummer eller ordrenummer. Når fortrydelsesretten benyttes, skal du selv betale omkostningerne ved at sende varen retur. Inden udløbet af fortrydelsesfristen skal du underrette os, hvis du ønsker at gøre brug af din fortrydelsesret.

Du kan også fortryde købet ved at nægte at modtage varen. Hvis du gør dette, skal du også huske, at du skal give os besked herom.
 

5. Returforsendelse
Fra du giver os meddelelse om, at du ønsker at benytte dig af din fortrydelsesret, har du 14 dage til at tilbagesende varen/varerne. Hvis du vil sikre dig bevis for, at du har afsendt varen retur rettidigt, kan du f.eks. sende varen anbefalet og opbevare postkvitteringen. Da originalemballage udgør en del af varens værdi, kan det betyde, at varen ikke kan anses for returneret i væsentlig samme stand og mængde, hvis emballagen ikke følger med.

Husk derfor, at gemme emballagen til du er sikker på, at du vil beholde varen. Hvis du returnerer, skal du sikre Made In Light produktet under transport. Evt. mærkater skal sættes på fragtemballagen. Ønskes der vejledning til hvordan varen kommer sikkert tilbage til os, beder vi dig kontakte os.
 

6. Refusioner
Når din returnering er modtaget og inspiceret, vil vi underrette dig om godkendelse eller evt. afvisning af din refusion (hvis varen er for beskadiget). Hvis godkendt, vil din refusion blive behandlet, og beløbet vi automatisk blive tilbageført din oprindelige betalingsmetode inden for 5-8 hverdage.
Hvis købet er betalt via bankoverførsel, bedes du medsende bankoplysninger i form af regnr. og kontonr., så det aftalte beløb kan overføres. Disse oplysninger kan uden risiko oplyses pr. mail eller anden elektronisk form, da det ikke er følsomme oplysninger og kun vil blive anvendt til vores opfyldelse af refusionen.

7. Varer undtaget fortrydelsesretten

Følgende varetyper indgår ikke i fortrydelsesretten: Et Made In Light produkt, som er fremstillet efter forbrugerens specifikationer eller har fået et tydeligt personligt præg, eller andre specialfremstillede produkter, som ikke sælges i webshoppen, men fremstilles på forespørgsel.

Garanti

Vi tilbyder som udgangspunkt 2 års garanti på vores produkter. Da det er tale om glasflasker, kan det dog ikke garanteres, hvis glasset går i stykker, eller hvis flasken bliver brugt forkert. Det kan ikke gives garanti på flaskens maling, da den kan påvirkes og ridses af forskellige genstande, hvis flasken ikke er beskyttet af det medfølgende cover. 
Hvis du modtager en beskadiget eller defekt vare, bedes du kontakte os inden for 30 dage efter modtagelsen. Vi vil arrangere en erstatning eller refusion, inklusive eventuelle omkostninger ved returforsendelse.

bottom of page